Onze laatste dagen in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu Onze laatste dagen in Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu

Onze laatste dagen in Australia

Door: stina

Blijf op de hoogte en volg stina

18 April 2010 | Australië, Sydney

Lieve Allemaal,

Inmiddels is het 17 april en zitten we in het vliegtuig van Sydney naar Kuala Lumpur en heb ik 8 uur de tijd om een verhaaltje te schrijven.
We hebben een leuke tijd gehad in de camper, hij heeft ons overal naar toe gebracht ! Kangaroo Island ,de mooie ocean roads, langs steile wanden, naar alle look-outs and Lighthouses en wat nog wel even het vermelden waard is ….dwars door Melbourne. Wij dachten heel slim te zijn…en dat zijn we natuurlijk ook !! We gaan in Geelong, bji de “ Information” vragen naar een goede overnachtingsmogelijkheid in Melbourne. Vanaf Geelong is het ongeveer nog 80 km naar Melbourne. Bij de Information centra’s in Australia zijn ze alleraardigst en hebben ze alle tijd om je alles te vertellen over hun mooie stad. Geelong is een echte surfstad !! Alles staat ook in het teken van het surfen ! Ook is het beroemd om zijn “ballards” dat zijn die houten standbeelden die je ook op de foto’s kunt herkennen.
Wij krijgen een adres : Elisabethstreet ! We tikken het in op onze geweldige TomTom die ons al overal prima naar toe heeft gebracht. We naderen de stad , komen over een hele hoge prachtige brug en belanden midden in het centrum !!.Het is dan op dat moment 17.00 uur, dus enorm druk ! Met die grote camper echt door het hartje van de stad, we rijden bijna twee fietsers omver en bijna over de tenen van de voetgangers want we gaan net over het stoeprandje. Oh ja en dan ook nog ...de tram. Hoe werkt dat , wie heeft er voorrang ? We blijven met de camper over de tramrails rijden. Het waren spannende tijden !
De bochten werden steeds smaller en de stemming ook. “Moet ik nou hier in? Dat durf ik niet ……is dat wel goed? Niet zeuren, ga nou maar !!
Uit eindelijk bleek onze camping inderdaad in Elisabethstreet maar dan in Coburg(voorstadje). Net als Colmschate bij Deventer. Het is allemaal goed gekomen en we zijn de volgende dag met de bus en de trein opnieuw naar het centrum van de stad gegaan.

Melbourne is ook een mooie stad, het ligt aan de rivier de Yarra en dat geeft de stad altijd iets extra’s. Het is jammer dat het weer niet wat beter is. Het is hier al echt herfst, 17 graden bewolkt en de nachten zijn koel. Dat maakt de beleving anders. Het is wel een moderne stad, prachtig hebben ze het oude overlaten vloeien in het nieuw . We bezoeken de Queen Victoria Market , St.Pauls Cathedral ,het Federation Square en lopen langs de oevers van de Yarra, waar ze prachtige bruggen over hebben gebouwd. “hoogtepuntje” we bekijken de stad vanaf 288 meter op het “ Eureka Sky deck”. Altijd mooi om zo een overzicht over de stad te krijgen. Vanuit de lucht zien we ook de tennisvelden en de “ beroemde” tennishal. Als we er naar vragen kent niemand het, ze kennen hier alleen de Melbourne Cricket Ground.
Wat ook leuk is : we ontmoeten hier weer de Zwitsers, wij reizen elkaar vanaf Kangaroo Island al achterna en komen elkaar op de gekste plekken tegen. Bijv staan we samen op dezelfde veerpont, bij een lighthouse en nu midden in Melbourne. Er ontstaat een band .Het zal nu wel de laatste keer zijn dat we ze ontmoeten want wij trekken straks in 2 dagen naar Sydney.

De reis naar Sydney gaat prima, de eerste dag reizen we over de High-way, dat schiet lekker op. We wisselen elkaar om het uur af en maken leuke tussenstops, onderweg bezoeken we de stad van de beroemde bankovervaller : Ned Kelly ( het zou een thema voor Rienk z’n verhaaltjes kunnen zijn) Later op ons overnachtings adres in Gundagai (tussen de twee bruggen) zien we weer zijn afbeeldingen in een echte aussie pub. Een echte held !! s’ Avonds hebben we tijd om te lezen, het is hier om 18.00 uur al pik donker. We lezen allebei het zelfde boek: “Haar naam was Sarah” Rienk op zijn E-Reader en ik een echt boek!!! Het is een indrukwekkend verhaal.
Het weer wordt ondertussen weer beter en we trekken de korte broek weer aan. De laatste nacht in de camper brengen we door aan de kust in Shell Harbour. Nu nog 70 km langs de prachtige Grand Ocean Drive en we komen prachtig op tijd in Sydney aan. We leveren de camper in het laten ons met de taxi weer naar het Regis Hotel brengen. Ze kennen ons nog ( twee weken geleden waren Dhr+ Mevr. Seegers hier ook nog ) Wat is alles toch snel gegaan en wat was het geweldig !!
Onze laatste avond in Australie !!!
Sydney by Night ! Prachtig, We genieten voor de allerlaatste keer van deze bruisende stad . We eten in The Rocks op een prachtig terras met uitzicht op….natuurlijk , het Opera House bij night ! Het is een geweldige avond , we GENIETEN !

We zijn inmiddels in Kuala Lumpur. De reis is goed gegaan, wel wat turbulentie. Op het vliegveld in Sydney ontmoeten we veel gestrande toeristen die niet kunnen vertrekken. Alle vluchten op Europa zijn gecanceld ivm de uitbarsting van de vulkaan op IJsland. Omdat wij deze tussenstop in K.L al hebben geboekt is het voor ons geen probleem. Wat weer een mazzel !!
Het is hier heerlijk warm. We liggen nu bij het zwembad van het appartement van Rob en Saai met de coconut binnen handbereik. We worden helemaal in de watten gelegd.
Morgen gaan we sightseeing dus tot later !

• 18 April 2010 - 16:06

Janet En Nel:

lieve twee! Nog even genieten en dan zien we jullie weer!!Hier is het prachtig weer!liefs ons

• 18 April 2010 - 17:20

Nynke:

Geniet van jullie laatste dagen! Kuala Lumpur is mooi! :) Shop till you drop op de markt in China Town!! En als je naar de Skybridge wil in de Petronas twin Towers wordt aangeraden om voor 11uur daar te zijn om een kaartje te bemachtigen, daarna zijn ze op voor de rest van de dag. Tot snel!
    Liefs Nynke

• 18 April 2010 - 19:53

Jeannette En Hanneke:

Ga ik even kijken waar jullie zijn, blijken jullie alweer bijna terug te zijn. Geniet de laatste dagen van jullie reis. We kijken uit naar alle verhalen,

Jeannette en Hanneke