Coromendal - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van stina seegers - WaarBenJij.nu Coromendal - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van stina seegers - WaarBenJij.nu

Coromendal

Door: stina

Blijf op de hoogte en volg stina

02 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Vandaag zijn we vertrokken uit de BAY OF ISLANDS en zijn nu op weg naar de COROMENDAL. We zijn iets eerder gestopt omdat het weer zo heerlijk is en we langs het strand van OREWA kwamen wat er zo mooi blauw en aanlokkelijk uitzag, dat konden we niet weerstaan. Nice white sandy beaches ! Dus vandaag op 2 februari (Happy 21 Emma) hebben we lekker gezwommen in de zee! Het water was super lekker warm en heerlijke golven om in te springen. Het is vandaag inderdaad wel 25 graden geweest.
Eerder vanochtend hebben we in KIRIKIRI nog het oudtse huis van Nieuw Zeeland bezocht. Een bezoek met een heel historisch verhaal, daat schrijf ik later nog wat over, nu eerst gauw wat foto's mee sturen.

We zitten in een restaurant aan de beach en hebben hier gratis WiFi. Daar maken we allebei driftig gebruik van. De ober kwam net al naar ons toe en zegt dat we gezellig met elkaar moeten gaan praten in plaats van steeds maar op de laptop koekeloeren, hihi

Coromandel
Onze overnachting in Orewa was prima. We zijn vroeg wakker en Rienk gaat een stukje hardlopen langs het strand, alvast een beetje oefenen voor de IJsselloop op 13 april.
We zien een prachtige zonsopkomst. We staan met de camper weer aan het strand dus een geweldig uitzicht. Vandaag reizen we door naar het plaatsje Coromandel, een hele mooie tocht langs de kust. Weer hele mooie uitzichten. Het zijn wel bergpassen hoor! Best vermoeiend rijden.
De Coromandel is een natuurgebied waar je prachtige wandelingen kunt maken. Ook is er een route dwars door the forest alleen is dat een unsealed road waar je niet met de camper langs kan, beetje jammer. Maar de kustweg is ook prachtig.
Op deze camping staan we weer aan de rand en kunnen we een prachtige zonsondergang zien. Nieuw Zeeland is voor ons echt een heel mooi land. We houden van de bergen en van de zee en hier heb je het allebei! Die zonsopkomsten en zonsondergangen hebben we nu al zo vaak gezien. Ook op heel veel verschillende plekken in de wereld maar toch blijft het altijd een mooi gezicht. Ook zie je daarmee weer zo goed dat de aarde draait en dat we allemaal een keer de zon weer zien! Bij ons schijnt hij precies 12 uur eerder dan in Holland!
JA bij ONS SCHIJNT DE ZON! Heerlijk is de temperatuur, overdag lekker zon , s'avonds koelt het lekker af en liggen we onder het dekbed.
Op dinsdag 4 februari trekken we weer door naar de HOT WATER BEACH. Onderweg is het weer zo mooi! Veel bergen, veel koeien, soms wat schapen en prachtige bloemen. Overal langs de kant van de weg bloeien de paarse en witte agaphantus ( Echt heel mooi Gepke)
We maken onderweg een koffiestop en er komt net een boot uit het water. Op de boot zitten de vissers die hebben prachtige Snapper gevangen. En wat nu zo ontzettend leuk is………ze bieden ons een vis aan! "We look good after our tourist" vertelt de visser en vraagt of ik de vis kan fileren…………….nou dat kan ik niet. En vervolgens pakt hij zijn fileer mes en maakt voor ons een geweldig lekkere vis panklaar die we vanavond heerlijk hebben gebakken. Om 10.00 uur zwom hij nog lekker in de zee en om 19.00 uur zit hij in de pan. Super verse vis! So kind, we'll never forget you dear fishermen from New Zealand!
We reizen weer verder en komen bij de ' Cathedral Cove" . Je kunt daar in anderhalf uur naar toe wandelen over de hoge bergen. Maar wij zien dat er op het strand ook een watertaxi ligt en besluiten de heen weg met de boot te doen en de terug weg te lopen. Een hele goede beslissing want het was een prachtige tocht! Zowel op het water als door de bergen! De zee is hier prachtig blauw en er liggen weer heel wat eilandjes voor de kust.
Na de CC rijden we door naar onze camping, hij ligt aan de hot water beach. Het getij is zo dat we tot 20.00 uur nog naar de zee kunnen om een kuil te graven waarin we dan lekker kunnen gaan badderen. Het water komt uit een geiser onder de grond en is zo ontzettend heet, ik verbrande bijna mijn voet. Stom natuurlijk maar op het strand waren al heel wat kuilen gegraven en ik probeerde even met mijn tenen om te voelen hoe warm het water was. In de eerste kuil was het eigenlijk gewoon koud, dus even verder proberen en toen…Auww bloed heet.
Wel een grappig gezicht hoor, iedereen met een schep in het zand zijn eigen kuil aan het graven om lekker in te badderen. Ook hebben we nog even heerlijk in de zee gezwommen, Het was weer een super dag.

• 02 Februari 2014 - 10:42

Nicole:

Hoi Stina en Rienk,
    Vandaag op zoek gegaan naar jullie reisdagboek en me meteen aangemeld om steeds een berichtje te krijgen als jullie iets schrijven. Ben wel een beetje jaloers... Nee hoor, heerlijk om te lezen wat jullie beleven!
    Liefs,
    Nicole

• 03 Februari 2014 - 09:22

Gelske:

Hoi Heit en Stina,

Wat een mooie foto's!!! ben super jaloers.
    Geniet er maar lekker van.

Dikke kus

• 03 Februari 2014 - 12:04

R. Seegers:

Dag Rienk en Stina. Het ziet er weer heel aantrekkelijk uit. We beleven het allemaal mee. Het is een eldorado. Hebben jullie al contact gemaakt met de Maori's? Lijken ze op de Aboriginals? Wij gaan straks aan de irene's. Ik haal van de week weer wat op uit Assen. Goede reis verder.

• 03 Februari 2014 - 16:37

Lucy:

Ha Stina en Rienk,
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Ben wel een btje jaloers hoor?
    Maar geniet er van.
    Gr. X Lucy

• 05 Februari 2014 - 11:45

Jeannette:

Wat weer een geweldige reis, geniet ervan. Het lijkt me geweldig!!!!

• 05 Februari 2014 - 12:23

Paula En Henk:

Hoi vakantiegangers,

Net jullie verslagen gelezen. En de foto's bekeken. Prachtig. Ons bloed begint ook weer te borrelen. We motten d,r op uut! Heel veel plezier! Groetjes uit Hattem.

• 05 Februari 2014 - 19:14

Marga:

Hoi Rienk en Stina,
    Wat ziet het er toch lekker uit, volgens mij genieten jullie volop!!
    fijne tijd, ik heb me nu aangemeld voor de mailinglijst, dan kan ik het beter bijhouden.
    knuffel, marga

• 05 Februari 2014 - 20:45

Janet Nel:

Prachtige foto's en mooi verslag! Bij ons voorspellen ze herfstweer! Liefs ons!

• 08 Februari 2014 - 21:04

Jan Seegers:

Het blijft apart dat wij hier de openhaard aan hebben en jullie volop genieten van het mooie weer. Nieuw Zeeland heeft mij als enige land ter wereld altijd getrokken. Wie weet...ooit!
    Veel plezier....en de groeten aan de Hobbits!