Awesome Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van stina seegers - WaarBenJij.nu Awesome Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van stina seegers - WaarBenJij.nu

Awesome Las Vegas

Door: Jim Jacob Jaap

Blijf op de hoogte en volg stina

16 April 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Goedemorgen lieve mensen,
Wat beleven we weer veel avonturen. In Las Vegas zijn wij precies op de helft van ons Amerika avontuur!
Vandaag schrijft Jaap het verslag, in Amerika heet hij ook af en toe Jimm en meestal Jacob. Ook onze achternamen worden op de meest wonderlijke manieren geschreven. Wat wil je ook met de namen.....Schierbeek en Rienks.

Iedereen is weer heerlijk uitgerust en vroeg opgestaan om te genieten van een strak blauwe lucht met vanaf zeven uur alweer een komen en gaan van helikopters richting Hoover dam. Na weer een energiek ontbijt met yoghurt rijden we weg van het prachtige Lake Mead, ontstaan na de aanleg van de Hoover dam. Een prachtige weg door de heuvels heen. Na de laatste heuvel doemt las Vegas zich uit het niets op. Een stad op een uitgestrekte vlakte met er midden in schreeuwende hotels vaak met minimaal 25 verdiepingen en honderden zoniet duizenden kamers per hotel. Een raar gezicht als je uit een gebied met serene stilte hier de stad in duikt. Voor 2 nachten verruilen we onze campers voor een hotel met pakweg 2000 kamers, een mirakel, ons hotel de Mirage. Na het inchecken moeten we ons door het casino tussen de black jack, poker en roulette tafels een weg banen naar de liften. Wij belanden op de 20e verdieping met een fraai uitzicht over de strip (voor de kenners het gedeelte met alle hotels op een rij aan beide kanten van de weg). Voor Stina is het een openbaring , zoals de rest het ook de eerste keer vond. Na installatie op de kamer zijn we op stap gegaan en belanden we in een enorme shopping mall, waar de heren maar eens een nieuwe korte broek gingen kopen.
De temperatuur is ondertussen naar een temperatuur van ruim boven de 25 graden gestegen. Na een kort bezoek aan het hotel tegenover ons, het “ Venetian” belanden we in Venetiaanse taferelen met gondels en bruggen en alles wat je maar kunt bedenken.
Na een verfrissende duik in het water in het enorme zwembad maken we ons op voor het buffet in het hotel. Zoals te verwachten is alles in overdaad aanwezig. Na een bruisende dag van vroeg tot laat zijn we allemaal wel voldaan gaan slapen.

Ondertussen is het 13 april, Inge’s verjaardag !!!! Stina en Rienk hebben de gang versiert, zogoed dat de bewaking komt inspecteren of de vluchtwegen niet in het gedrang zijn. Na veel gezang en uitwisselen van cadeautjes gaat Inge versiert naar het ontbijtbuffet, wat verward kijkende Amerikanen niet helemaal hebben begrepen. Vervolgens begeven de dames zich naar de schoonheids salon om de nagels te laten "restaureren" . Rienk en Jaap zijn even op pad gegaan om te kijken of er nog kaartjes te koop zijn voor Cirque du Soleil maar de kaartjes voor de show zijn helaas al uitverkocht. Een alternatief plan is snel bedacht en even later rijden ze met een witte Mustang cabrio richting hotel, waar de gesoigneerde dames vol verbazing zitten te wachten. Hup de auto in en de strip op. Na vele stops met foto’s via een outlet weer naar het hotel voor net als de dag ervoor een frisse duik. De wind is een beetje een spelbreker, maar dat mag de pret niet drukken. Na onze beste plunje aangedaan te hebben, trakteert Inge op een heerlijk diner bij Sushisamba, met naast de sushi ook heerlijk Braziliaans vlees, een topper. Na deze heerlijke dis met de cabrio naar het oude Las Vegas, de Fremont street. We hebben onze ogen uitgekeken. De massa mensen, live muziek, wietluchten, hoog over onze hoofden vliegende mensen aan katrollen die een afstand van 200-300 meter door de lucht afleggen. We komen ogen tekort derhalve veel foto’s gemaakt. Met een tevreden gevoel weer in de cabrio gepropt en naar het hotel. Hier als laatste nog even een black jack gedaan, maar dat hadden we beter kunnen laten. Na een zeer verrassende dag is het goed slapen.

• 16 April 2017 - 08:45

Lucy:

Lieve mensen,
    Wat weer een mooi verhaal en waanzinnig mooie foto's.
    Veel plezier verder met de reis en vele indrukken.
    Ik ga nu eieren verstoppen voor de kleinkinderen.
    Tja het is wel Pasen hoor?
    Jullie zouden dat bijna vergeten door alle belevenissen denk ik.

Groetjes Luus(giebel).

• 16 April 2017 - 09:10

R En J. Seegers:

Ook J.J.J. Kan een spannend verhaal schrijven over de strips in LV. Het vertoeven in het mondaine leven bevalt dus ook nog wel. We hebben niet vernomen dat jullie miljardair zijn geworden. Veel plezier met de Paasdagen.

• 16 April 2017 - 09:21

Lucy:

Wat een stad hè las vegas zoveel dingen om te zien. Wij gaan vandaag met de stoomtrein mee. Het is hier koud maar wel een zonnetje. ..veel plezier nog. Zit San Francisco ook nog in de planning? Hele leuke stad. Ook weer veel te zien. Riek zal Wel weer 1000000 foto's gemaakt hebben..hihi
    Groetjes van rob en nog veel.mooie dagen.
    Lucy

• 16 April 2017 - 12:20

Steffen:

Gelukkig hebben jullie niets gewonnen en komen jullie weer netjes terug naar Nederland waar de Paasdagen kouder zijn dan de Kerstdagen.
    Hele leuke verhalen en de belevenissen die jullie beschrijven onze herinneringen komen weer naar boven.
    Nog heel veel plezier samen.

• 18 April 2017 - 22:25

Frank: