Beautiful Bryce - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van stina seegers - WaarBenJij.nu Beautiful Bryce - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van stina seegers - WaarBenJij.nu

Beautiful Bryce

Door: Stina

Blijf op de hoogte en volg stina

20 April 2017 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Eerste paasdag, 16 april
Lieve allemaal,
Vrolijk Pasen ! Ook wij staan deze morgen op tijd op om te genieten van een heerlijk Paas ontbijt. Naast het park staat een grote supermarkt (Smith in Mesquite). Zij hebben speciaal voor de Pasen heerlijke verse broodjes gebakken. Jaap heeft alweer de eieren gebakken en speciaal voor vandaag ook nog heerlijke eitjes gekookt en daar genieten wij met z'n allen weer heerlijk van!
We pakken de boel weer in om weer “on the road” te gaan en dat is altijd nog een hele klus. Want in een camper moet je alles goed vast zetten anders vliegt alles door de lucht of rond je oren. Alle kastjes weer dicht en op slot. De uitschuifbare eetkamer weer in. En natuurlijk alle slangen afkoppelen, doorspoelen en weer in de “garage” leggen. Het is altijd een heel ritueel.

De route naar Bryce Canyon is prachtig, via de highway 15 en daarna binnendoor naar Zion. Wat is het daar mooi, warm en groen en natuurlijk ook weer prachtige rode rots formaties. We rijden door het park en moeten een soort pas rijden weer door tunnels, echt heel mooi al die uitzichten. Onderweg zien we zelfs een “ bighorn”.
We rijden verder langs slingerende watertjes en groene weiden en komen rond borreltijd aan op het RV park Ruby’s Inn, weer vlakbij de ingang van het park. Heerlijk weer lekker in de zon genieten van ons wijntje + biertje met nootjes en chips. Want dat is ook elke dag het zelfde ritueel.
Jaap en Rienk zijn zo enthousiast dat ze heel graag al naar het park willen om daar de zonsondergang te fotograferen. Wij blijven op de camping en reserveren alvast een tafeltje bij het buffet. Want het is Pasen dus het is feest ☺ Morgen gaan we met z’n allen de Bryce ontdekken, ik heb er zin in!

We rijden met 1 camper zelf het park in en bezoeken eerst het visitor centre. We bekijken daar een film over het ontstaan van de Bryce en rijden daarna naar het zelfde punt waar Jaap en Rienk de zonsondergang hebben bekeken. Overweldigend mooi!
Allemaal rode pilaren strak tegen elkaar aan, met steile rotsen en wankelende stenen op de toppen.
We gaan hier de Navajo trail lopen, zodat we helemaal tussen de rotsen door kunnen lopen. De trail gaat 1,3 miles steil naar beneden zo bijzonder. We raken enthousiast en beneden op de bodem van de canyon besluiten we ook nog de Queens garden trail erbij te pakken. Al met al lopen we een tocht van 5,3 miles dwars door dit prachtige landschap. Het was een hele tocht maar zeker de moeite waard. S’avonds zijn we natuurlijk bekaf maar gaan nog wel een potje klaverjassen. Het was een spannende strijd met verzaken, nat gaan en tot slot een stille voor het winnende team ( Jaap en Stina)

De volgende morgen staan we om 6.15 uur al weer aan de rand van de canyon , natuurlijk om de sunrise te bewonderen. We hebben hem gezien ondanks een rand met wolken. De lange schaduwen zijn mooi zichtbaar op de rode pilaren.
We vertrekken vandaag naar Salt Lake City, het weer is prima, lekker zonnetje en temperaturen rond de 60 F en dat is lekker. Uiteraard willen we niet over de snelweg maar langs de scenic drive rijden dwars door de bergen. Helaas deze is nog gesloten. Waarschijnlijk nog niet sneeuwvrij.
We pakken dus de highway 15 recht omhoog en kunnen zo lekker doorrijden. Rond 15.00 uur rijden we de voorsteden van Salt Lake City binnen. Het ziet er nog niet zo mooi uit, veel industrie en een erg massale stad. Dat zijn we de afgelopen tijd natuurlijk helemaal niet meer gewend.
Salt Lake City is de hoofdstad van de staat Utah. Ook hier heb je een State Building met koepel en heb je vanaf de toren weer een prachtig uitzicht over de stad. De stad ligt, net als Denver, tegen een groot berg massief. Overal om je heen zie je de hoge bergen met daarop nog heel veel sneeuw. In deze stad zijn in 2002 ook de Olympische Winterspelen geweest.
Verder wordt deze stad gedomineerd door de Mormonen.( geen alcohol en veel wijvigheid). Zij hebben hier in het centrum van de stad hun Temple Square. Wat is dat een imposant gebeuren. Wij zijn er allemaal erg van onder de indruk.
Op dit Temple Square staan wel 15 gebouwen allemaal gebruikt door deze Mormoonse gemeenschap. In totaal werken er 1200 mormonen in deze verschillende gebouwen. Velen doen dit vrijwillig en stellen zich in dienst van hun geloof.
Alle gebouwen zijn fantastisch onderhouden, de tuinen zijn prachtig, het lijkt wel of we in de keukenhof zijn beland. De “sisters” zijn ook allemaal erg vriendelijk en zeker niet opdringerig wat we eigenlijk wel hadden verwacht.
We zijn net op tijd voor een orgel concert in de “ tabernakel” en genieten van Handel en Bach.
Ook zoeken we nog naar de gegevens van onze voorouders in “the Family History Library”. In deze bibliotheek hebben ze, digitaal, alle stambomen van de mensen van de hele wereld. Ongelofelijk toch!

We winkelen nog wat in het City Creek Centre, een winkelcentrum met fonteinen en leuke terrasjes en kopen allemaal lekkere dingen in de mooiste supermarkt die we tot nu toe hebben gezien. We genieten van de zon op het terras en drinken de corona’s met nootjes en kaas, die we net in de supermarkt hebben gekocht. Het is een heerlijke dag geweest!

• 21 April 2017 - 10:48

Lucy:

Wauw jullie genieten:-)

• 21 April 2017 - 13:35

Liesbeth:

Wat onbeschrijfelijk mooi! Alhoewel: de beschrijvingen zijn wel heel levendig! Heerlijk om te lezen!

• 21 April 2017 - 13:45

Saskia:

Wat een fantastische tijd hebben jullie in de U.S.A. Het ziet er allemaal geweldig uit.
    Geniet nog samen.
    Liefs S & S.

• 21 April 2017 - 17:55

Gepke:

Prachtig jongens! Nog wat gevonden over jullie voorouders?

• 21 April 2017 - 21:47

Janet&Nel:

Wat prachtige natuur foto's! We genieten van verslag en foto's!

• 24 April 2017 - 10:58

Frank:

Bofkonten :-)

• 26 April 2017 - 11:14

Corrine Jaaltink:

Wat leuk al die verhalen te lezen en zo herkenbaar ook! Fijn dat jullie zo genieten. Heel veel plezier nog samen. Groetjes en liefs, Dirk en Corrine