Het stoffige avontuur in het Etosha park - Reisverslag uit Onguma, Namibië van stina seegers - WaarBenJij.nu Het stoffige avontuur in het Etosha park - Reisverslag uit Onguma, Namibië van stina seegers - WaarBenJij.nu

Het stoffige avontuur in het Etosha park

Door: Stina

Blijf op de hoogte en volg stina

22 Oktober 2015 | Namibië, Onguma

21,22 en 23 oktober

Ons stoffig avontuur in Etosha

De laatste ochtend op het Water Plateau staan we vroeg op en kijken we naar de zonsopgang over het Namibische landschap. ( en inderdaad Gelske, een mooie sunrise, ook over de Betuwe :)). Na het ontbijt klimmen en klauteren we nog een track van 45 minuten over een gedeelte van het "Pieterpad" , een missionaris route, en gaan weer op weg naar ons volgende avontuur. Het Etosha Park.

Het park ligt ongeveer 300 km richting het noorden. Het is een weg met weinig verkeer, we tellen de auto's over een afstand van 100 km. Het zijn er 8 !!! Onderweg maken we een stop in Grootfontein voor een " brotchen mit bratwurst" ! Jaja ook weer een van die Duitse invloeden. Grootfontein bestaat uit 4 straten en een hele grote nieuwe Picknick N Pay. Daar brengen we natuurlijk even een winkel bezoek. We kopen hier ook een deken om over onze koffers te doen want ons " bakkie" is niet stof vrij.........onze koffers moeten bij aankomst in de Lodge allemaal met struisvogel veren worden opgepoetst.
Rond drie uur komen we aan op de prachtige Emanya Lodge. De Lodge ligt 30 km vanaf de ingang van het Etosha National Park. We zijn weer ondersteboven van deze prachtige plek. Mooie moderne, sfeervolle riet gedekte huisjes.
Er is een prachtig zwembad, een voet masseur en het heeft een waterhole waar s'avonds heel veel verschillende dieren water komen drinken. Vanaf onze luie ligstoel zien we alle dieren uit de ark van Noach weer langs komen. Schitterend! Ook de brutale struisvogels die er bijna met mijn NIEUW ZEELANDSE slippers vandoor gaan en me een paar keer stevig in m'n tenen hebben gebeten. Rotbeesten!!!
Beide avonden krijgen we een 5 gangen diner aan het zwembad geserveerd, fantastisch, we krijgen al weer heel veel lekkere ideeën voor ons KERST diner.

Drie dagen rijden we met onze eigen auto door het park. We maken nu onze eigen game drive's en zullen nu zelf de dieren moeten spotten. Best een lastige klus.
We hebben geluk want vrijwel direct bij de ingang van het park zien we een aantal auto's stil staan op de weg. Daar is vast wat te zien.......en inderdaad onder de boom in de schaduw, liggen 8 leeuwen! Zijn het alleen vrouwtjes of zit er ook een mannetje bij? Het spotten van een mannetjes leeuw staat nog op ons lijstje!

We rijden honderden kilometers door een landschap wat zich moeilijk laat omschrijven. Het is op sommige plekken erg desolaat. Soms lijkt het of je langs de kust rijdt met de oneindige zee tot aan de horizon. Alleen zijn dat dan Fata Morgana's! Er zijn stukken waarop het lijkt of je door een winter landschap rijdt. Een prachtige blauwe winter lucht en het gras, de weg en de bomen onder een laagje rijp.
Dat laagje rijp blijkt dan een laag stof te zijn. Op de dagen dat wij door het park rijden is het heel erg heet en heel erg stoffig! S'ochtends vroeg om 8.30 uur is het al 32 graden, pff wel erg warm hoor! En dat vinden de dieren ook, ze schuilen onder de bomen. Grappig te zien, al die bokjes met elkaar onder de kleinste boompjes om maar in de schaduw te staan. De temperatuur loopt inmiddels op naar 39-40 graden. Het is een wonder dat de dieren hier kunnen overleven!
De grote dieren zoals de olifanten, giraffes, gnoes ,zebra's , wildebeast , gemzen en de springbokjes laten zich goed spotte. We zien ze overal in grote kuddes lopen, en steken vlak voor je auto de weg over, echt een fantastisch gezicht.

Onze mannen de " riders in the storm" brengen ons langs alle water holes die we onderweg tegen komen. Sommige holes zijn helemaal droog. Daar is niks te beleven. Andere zijn prachtig, honderden dieren die daar hun water komen drinken, echt de Ark van Noach, twee aan twee komen ze naar het het water. Het is vooral leuk om te zien hoe de giraffes hun water drinken. Ze zetten heel voorzichtig hun poten wijd en de lange nekken komen naar het water om te drinken. Zodra ze klaar zijn klappen ze ineens hun grote poten samen, staan ze weer rechtop en lopen weer verder.
Ook de olifanten badderen heerlijk in het water, altijd een prachtig gezicht!
De Look out is het toppunt van desolaat landschap. Eindeloos vlak droog landschap. We maken er mooie foto's ondanks de waarschuwing " stay in your car" !

Lieve allemaal, we hebben het nog steeds heel erg goed! Voelen ons ook heel rijk!
We zijn nog steeds goed gezond en genieten van Afrika. s' Avonds genieten we van de buffetten en de wijn en gaan vaak vroeg naar bed. Want.........we staan natuurlijk elke ochtend vroeg op om de sunrise te bekijken.
Bedankt voor al jullie leuke berichtjes ! Daar genieten we van hier in het hete, stoffige en mooie Afrika!
Groetjes van ons alle vier
Jaap&Inge&Rienk&Stina

• 24 Oktober 2015 - 22:30

Janet En Nel:

Fijn alles te lezen! Hier rustig herfstweer en misschien morgen zon! Liefs!!

• 27 Oktober 2015 - 19:33

Godelieve:

Prachtig zal het zijn. jullie zien zoveel, dat ik gewoon een beetje bang ben Stina dat jij helemaal uitgeput bent als je thuiskomt. En dan ook nog die hitte.......pffffffff