Van kitchen aid naar test kitchen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van stina seegers - WaarBenJij.nu Van kitchen aid naar test kitchen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van stina seegers - WaarBenJij.nu

Van kitchen aid naar test kitchen

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg stina

12 November 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Van Kitchen aid tot test kitchen.

Na vertrek uit Namibie voert de weg naar het wijngebied rond Stellenbosch en Fransschoek. Behalve lekkere wijn is het niveau van het eten erg hoog. Je hebt in Zuid Afrika net zoals in Nederland het blad Lekker. Op deze manier is de afgelopen week een aaneenschakeling geweest van meerdere wijnproeverijen en lekkere maaltijden. Daarbij komt ook nog eens dat het prijsniveau voor onze begrippen erg laag is.
De eerste twee nachten zijn we neergestreken op het wijngoed Asara, prachtig gelegen tussen de wijnvelden met wijdse blikken over de omgeving. Heerlijk om bij te komen van de 5000 km autorijden. Vervolgens naar Franschhoek gestart bij Rubens, waar we een heerlijke lunch hebben genoten met een voortreffelijke witte wijn uit "Hemel en Aarde" (een wijnstreek bij Hermanus). Dit restaurant had naast een winkel ook nog eens het volledige kitchen aid programma uitgestald.
De volgende dag een lunch bij " La petite Ferme", een restaurant gelegen op de berg met uitzicht over het dal. Vervolgens besluiten we de reis in Kaapstad. Hier hebben we na een bezoek aan de botanische tuinen van Kirstenbosch en gegeten bij Groot Constantia, een wijngoed opgericht in 1682. Een uitstapje naar Hermanus leverde helaas geen walvissen op, gewoon pech maar vervolgens wel een heerlijke lunch in het wijngebied van Hemel en Aarde. Als klapper op de vuurpijl een lunch bij het beste restaurant van Zuid Afrika, de Test Kitchen, gelegen in Kaapstad, in de wijn Woodstock. Een oude industriële wijk die helemaal hip wordt. Zoals bij ons het Havenkwartier. De reservering hebben we al in mei gemaakt. Het was inderdaad een culinaire hoogstand met prachtige gerechten en idem wijnen. Een top afsluiting in een top restaurant van 5 top weken Zuidelijk Afrika.

• 12 November 2015 - 10:48

Lucy:

Ik heb genoten van jullie verhalen en prachtige foto's.
    Een goede reis terug en Stina tot gauw.
    Groetjes Luus

• 12 November 2015 - 22:10

Lies:

Heerlijk om zo met jullie mee te lezen en leven! Een goede terugreis! Vrijdagmiddag thee bij Marga ;-)!