Denver-Grand Junction - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van stina seegers - WaarBenJij.nu Denver-Grand Junction - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van stina seegers - WaarBenJij.nu

Denver-Grand Junction

Door: Stina

Blijf op de hoogte en volg stina

01 April 2017 | Verenigde Staten, Denver

Na de overnachting in Chicago rijden we weer een hele dag en vinden we aan het einde van de dag een mooie camping in Lincoln. Ook hier is het koud en een beetje nat.
Na 3 dagen rijden bereiken we Denver en hebben we al 1200 miles (1800 km) gereden. De eerste twee campings waar we willen staan zijn vol. Dat verrast ons! We komen er achter dat er dit weekend veel sneeuw verwacht wordt en heel veel mensen komen nog een weekendje skiën. Uiteindelijk vinden we een mooie plek aan de voet van de Rocky Mountains, vanuit hier gaan we Denver verkennen.

Een aardige Amerikaan op onze camping attendeert ons op een nieuw soort taxi vervoer, de UBER. Dat zijn particulieren die als bijbaantje een taxi ritje maken. Je logt in op hun site en je ziet wie er in de buurt is en je pikt er een uit. Perfect, dat werkt fantastisch. Binnen een kwartier staat de taxi bij ons op de camping en worden voor de deur van het Denver Art Museum afgezet. Het gebouw aan de buitenkant ziet er mooi uit, het lijkt een klein beetje op het EYE in Amsterdam. Denver is de hoofdstad van de staat Colorado. Wij vinden het een mooie stad, het ligt tegen het grote berg massief, the Rocky Mountains, aan en dat maakt de uitzichten mooi. Tussen de straten door zie je steeds de Rockys met soms nog witte toppen.

In de ochtend schijnt zelfs de zon en genieten we van de mooie bloesem bomen. Ze staan vooral bij de State Building die je herkent aan de grote gouden koepel. Wij zijn natuurlijk ook even naar binnen geweest omdat we graag een rondje buiten boven rond de koepel willen lopen om zo mooie foto’s te maken van de vergezichten, maar helaas….dat is niet gelukt. Wel hebben we kunnen genieten van de mooie inrichting van het Senaats gebouw. De senaat is net aan het vergaderen, ook leuk om mee te maken. In de rondingen van de koepel hangen schilderijen van alle Amerikaanse presidenten. Trump hangt er nog niet, en dat vinden ze hier in Denver niet zo erg.

We slenteren door de straten, bezoeken het conferentie centrum, het station, wat winkeltjes en lunchen lekker in de zon.
Aan het einde van de dag blijkt dat we 12,5 km hebben gelopen. Best veel, terwijl we ook regelmatig gebruik hebben gemaakt van de bus, die je gratis door het centrum van Denver vervoert, super handig!
We eindigen de dag niet bij “ Taco Bell” ( wat de bedoeling was) maar wel met taco’s in het super gezellig en lekkere “ New Mexico”. We bellen weer de UBER en worden zelfs voor onze camperdeur afgezet. Een perfecte dag in Denver.

Vrijdag 31 maart
Omdat er dit weekend zo veel sneeuw verwacht wordt passen we onze reis een beetje aan. We moeten nu dwars door de bergen en met heel veel sneeuw vinden we dat niet zo leuk! Dus gaan we niet naar de Colorado Springs maar steken direct door naar “ “Grand Junction”. S’ochtends vertrekken we in de mist, heel jammer want zo missen we de mooie uitzichten. Je kunt ook niet alles hebben niet waar!
We gaan behoorlijk op en neer door de bergen en bereiken zelfs het hoogste punt op 3200 meter. Onze campers beklimmen de top zonder problemen. De mist klaart op, en we zien mooie bergen vol met sneeuw en vele skipistes. Ze hebben ons gewaarschuwd om op dit traject genoeg proviand, mee te nemen omdat bij hevige sneeuwval de weg weleens kan worden afgesloten, gelukkig is dat niet gebeurt.
De kleuren van het landschap zijn wonderbaarlijk mooi, grijs, rood, geel en groene lagen steen, zonder begroeiing. Echte Rocky’s.
Onderweg stoppen in Glennwood, de plaats die Chris Segers ook heeft bezocht tijdens zijn reisprogramma. Hier zijn de Hot Springs, de natuurlijke warme bronnen waar je lekker in kan badderen.
Onderweg zien we opeens de Colorado River stromen we blijven hem volgen en komen uit op een mooie KOA camper in Grand Junction. (230 miles)

Voor dat we daar zijn doen we nog even onze dagelijkse boodschappen bij de Walmart en slaan lekker in voor het weekend. Vandaag zijn we zelfs 2 x naar de Walmart geweest. We willen ook wat wijn inslaan voor we naar de staat Utah gaan. In deze staat is nl nergens wijn te koop. Maar je zult het niet geloven, in beide grote Walmart’s is geen wijn te koop!! Oh jee ……hoe kan dat nou terwijl Colorado de wijncountry van Amerika is. Gelukkig hebben we nog bier en water………
Morgen vervolgen we onze reis richting Moab. Tijdens de borrel hebben we op de kaart de mooiste route uitgezocht. Het wordt richting de Colorado National Monument. Wel een spannende weg met veel tunnels. Met de camper wordt geadviseerd om vooral midden op de weg te blijven rijden. We gaan het meemaken.

Iedereen weer de greetings

• 01 April 2017 - 18:50

Seegers:

Leuk om alles weer te zien. Jammer dat jullie geen goud hebben gevonden in Nederland. Een goede reis verder naar de canyons.

• 01 April 2017 - 19:51

Ma Seegers:

Wat mooi die foto's uit DENVER MOOI HE DIE Rockeys Veel plezier verderLliefs Ma

• 02 April 2017 - 11:06

Marga:

Hallo kilometervreters!!!

Leuk om het verslag te lezen en een mooie voortzetting verder!
    Marga

• 02 April 2017 - 12:50

Steffen:

De eerste verhaaltjes zijn weer leuk en hebben wel medelijden met jullie om eens een dag zonder wijn moeten doorkomen. Gelukkig is de sneeuwstorm jullie bespaard gebleven en nog heel veel plezier.

• 02 April 2017 - 17:58

Janet En Nel:

Toch een belevenis al die sneeuw! Gelukkig kunnen we weer niet plannen:) prachtige foto's ! Liefs!

• 04 April 2017 - 12:18

Lucy Giskes:

Op jee geen wijn!!!! Wat een ellende :-) veel plezier daar in de states