een onvergetelijke verjaardag - Reisverslag uit Heron Island, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu een onvergetelijke verjaardag - Reisverslag uit Heron Island, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu

een onvergetelijke verjaardag

Door: stina

Blijf op de hoogte en volg stina

28 Maart 2010 | Australië, Heron Island

Geweldig wat hebben we het fantastisch op Heron Island.
Rienk is jarig en we vieren dat op het strand bij de zonsopgang in Tannum Zands! Vandaag gaat het gebeuren ....we gaan met de helikopter naar het Great Barrier Reef. Het is enorm wat we vanuit de lucht allemaal zien. Eerst natuurlijk nog even boven Gladstone met zijn vele industrie ( cool / aluminum/smelters) daarna al gauw boven het rif. Er is veel wind maar in de heli merken we er niet veel van , we genieten en kijken onze ogen uit ! De zee heeft prachtige kleuren, groen, blauw en nog blauwer.
We hebben enorm geluk ! Wij zijn vandaag de eerste gasten die na een week weer op het eiland arriveren. Vanwege de cycloon hebben ze alle mensen een week eerder van het eiland geevacueerd. Er is nu meer personeel dan gasten. Wij zijn de enige 2. We worden in de watten gelegd. Het is nu toch echt Adam en Eva in het paradijs. ( ik weet het , het wordt vervelend maar het voelt toch echt zo !) We genieten van elk moment dat we hier in Australie zijn ! Later op de dag arriveren er nog een aantal gasten die met de catamaran komen.( Een aantal is goed zeeziek vanwege de wilde zee)
Prachtig wat een natuurrijk eiland. Een eiland vol het vogels (grey-cap noddys and the Heron Birds ) waar we overigens s’ nachts niet van kunnen slapen , ze huilen als krolse katers de hele nacht lang.
We zien de zee adelaars zweven boven de eieren van de schildpadden zodra de kleintjes uit het ei kruipen zijn ze direct prooi voor de zeemeeuwen of de adelaars. Voor diegene die ontsnappen aan de vogels worden zodra ze het water hebben bereikt de prooi van de haaien. Wat is de natuur soms hard.
We lopen langs het strand te pootje baden en we gaan bijna zelf naar de haaien, dat wil zeggen , ze zwemmen zomaar om ons heen ook de roggen met hun lange staarten bewegen zich op een meter afstand van ons. Wat een bijzondere ervaring.
We zijn met de boot naar de rand van het diepe rif gevaren om daar te snorkelen langs de Great Barrier Reef . Whaaauw! ( Gerard ,we hebben aan je gedacht)
We hebben ze zon zien opkomen en weer ondergaan . Het is een onvergetelijke tijd.

Vrijdag 26 maart: Brisbane
S’ avonds om half tien ontmoeten we pa en ma weer in Brisbane. Zij hebben 9 uur in de bus gezeten. Wat een taaie rakkers zijn het toch ! Bewonderingwaardig hoe goed zij het allemaal volhouden ook zij genieten van elk moment.
Ze hebben een hele fijne tijd gehad bij Tom en Alice. Fijn om te zien hoe vriendschap overseas zo bijzonder kan zijn. De overgang van Inverell naar Brisbane is groot, vanuit de rust van het platte land naar de drukke grote stad. In Brisbane is het “ easy going” . We nemen weer de ” hop on hop off bus” en gaan sight seeing. Een mooie manier om heel de stad te verkennen. We komen weer op prachtige look-outs met de mooie uitzichten op de sky-buildings. Brisbane ligt aan de rivier en zij hebben de oplossing voor de wellekade in Deventer. Bouw de wegen op palen in de rivier.
S’ avonds maken we een river cruise (hoort bij de hop on hop off) en bekijken Brisbane bij night. Wonderfull !

• 29 Maart 2010 - 10:16

Gelske:

Heej levensgenieters!!

Wat een mooie foto's weer. Zeker een verjaardag om nooit meer te vergeten!

Ik ben hard aan de studie. Morgen hb tentamen die ik moet halen. dus ben al 3 weken hard aan de studie.

dikke kus

• 29 Maart 2010 - 19:55

Mem:

Wat weer een mooi verslag.Om jaloers op te worden.Het is nu Maandagavond Jullie worden wakker,ik ga slapen.Groetjes voor je viertjes,goede reis.