Sentimental journey - Reisverslag uit Gladstone, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu Sentimental journey - Reisverslag uit Gladstone, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu

Sentimental journey

Door: stina

Blijf op de hoogte en volg stina

23 Maart 2010 | Australië, Gladstone

G-day mates,

Rond 7 uur vanochtend rijden we al weer in de grote, maar rustige stad, Brisbane. Dit keer zijn we op weg naar het vliegveld om daar, na 2435 km, de auto in te leveren en om vervolgens verder met het vliegtuig richting Gladstone te gaan. Gladstone is de stad waar ik 30 jaar geleden een tijdje heb gewoond.

Het is bijzonder om hier nu weer in Gladstone te zijn. Nu ik er ben herken ik weer heel veel dingen en komen er veel herinneringen. We zoeken naar het huis waar we toen hebben gewoond. Ik weet het adres niet meer maar we gaan op het gevoel van toen af en ,wonder boven wonder, vinden we het. Het huis is niks veranderd, we maken wat foto's en ondertussen komt de nieuwe bewoner naar buiten en maakt een praatje. Hij nodigt ons uit voor een kop koffie wat natuurlijk fantastisch is want nu zie ik het huis ook nog van binnen. Ik weet het allemaal weer, de koekeburra in de boom, hij zit er nog steeds !!

We gaan ook op zoek naar de Fam. Brouwer waar we destijds veel zijn geweest. Zij wonen nu op Boyne Island. Het is even zoeken en vragen maar het is ook gelukt om hun weer te zien!! Geweldig naar zo veel jaar !! Het is prachtig en een bijzonder ervaring elkaar na zoveel jaar weer terug te zien. Dertig jaar geleden hebben we afscheid genomen met het idee dat we elkaar waarschijnlijk nooit meer zouden zien. We praten honderd uit over vroeger en nu.

Aan het einde van de dag zijn we naar Tannum Sands gereden. Het strand waar we destijds veel zijn geweest. Het is wonderlijk maar het strand veranderd natuurlijk niet en ik herken de plekjes nog van toen. We hebben voor de nacht een appartement met ocean view en maken er een gezellige avond van ! Morgen is Rienk jarig en gaan we met de helikopter naar Heron Island.(Een koraal eiland: Just a drop in the ocean) Daar hebben we heel erg veel zin in. Vorige week hebben ze alle gasten van het eiland moeten evacueeren ivm de tyfoon. Wij hebben daar helemaal niks van gemerkt. Nu is alles weer prima !

Lieve mensen bedankt voor jullie leuke reaktie's ,het is heel leuk om dat hier zo aan de andere kant van de wereld te lezen.

Goodnight

• 23 Maart 2010 - 15:42

Gelske:

Heej Heit en Stina,

Wat bijzonder om na zo'n lange tijd weer in je oude 'woonplaats' te zijn.
    Zo te lezen zijn jullie nog lekker volop aan het genieten!!!
    Nou vanmiddag heb ik ook heerlijk hier in de zon gezeten met 15 graden.

Dikke kus Gel
    Heit, alvast een hele dikke verjaardags kus!

• 23 Maart 2010 - 19:52

Janet En Nel:

Lieve twee! Geweldig dat alles zo goed gaat! Hoop dat de helicoptervlucht mooi is!!Liefs ons

• 23 Maart 2010 - 20:57

Henk R:

Rienk alvast gefeliciteerd met je verjaardag en jullie beiden gefeliciteerd met de mooie reis. Ik vind het erg grappig om van twee generaties reisverhalen te lezen die over bijna hetzelfde gebied gaan.

• 24 Maart 2010 - 08:45

Pepita En George:

Bijzonder om na 30 jaar nog zoveel te herkennen! Fijn dat jullie zo genieten. Wij hopen dat dat ook vandaag op deze bijzondere verjaardag lukt!
    Van hart gefeliciteerd Rienk!
    Liefs uit Holten.

• 24 Maart 2010 - 11:59

J&b:

rienk gefeliciteerd met je verjaardag maak er een goede dag van

groeten bastiaan en jelmer

• 24 Maart 2010 - 15:25

Gelske:

Heej heit,
    Ik had je gesmst maar is denk ik niet aangekomen, dan maar via deze site. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

dikke kus

• 24 Maart 2010 - 19:45

Mem:

Heb Jullie de dag van R zijn v.j.d.niet kunnen bereiken.MAAR JULLIE WETEN HET VAN HARTE HOPELIJK ZIJN JULLIE WEER VEILIG EN WEL GELAND.VEEL LIEFS mEM.

• 25 Maart 2010 - 16:17

Paula En Henk:

Hi folks,
    jullie genieten allen nog volop merken we. Das mooi.
    Houden zo. Rienk, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk cadeau zo'n helikoptervlucht. Veel plezier nog en de hartelijke groeten aan pa en ma.
    liefs
    Henk en Paula

• 27 Maart 2010 - 15:28

Lucy(modmeid):

Hoi Stina en Rienk.

eindelijk tijd om jullie reisverslagen en foto's te bekijken.
    wat maken jullie leuke dingen mee zeg om jaloers op te worden.
    zo te zien woont er ook nog familie van mij! zie foto Inverell 21-3.Ik wens jullie nog heel veel plezier en vooral geniet ervan.Liefs Lucy