Cape Town a wonderfull place to be - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van stina seegers - WaarBenJij.nu Cape Town a wonderfull place to be - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van stina seegers - WaarBenJij.nu

Cape Town a wonderfull place to be

Door: Stina

Blijf op de hoogte en volg stina

11 November 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape Town a wonderfull place to be!

We genieten in Kaapstad van de heerlijke omgeving. Het lekkere klimaat en het uitzicht op de zee.
Eten in heerlijke restaurantjes en genieten van de mooie wijnhuizen. ( Jaap gaat daar straks nog een culinair verhaal over schrijven)
We wandelen door de prachtige botanische tuin van het Kirstenbosch.
De sundowner op de Tafelberg is weer een fantastische beleving. We hebben wel geluk gehad. De laatste dagen waait het erg hard en blijft de kabelbaan vaak buiten werking.
Het shoppen aan de "Waterfront" is altijd gezellig. We kopen er onze laatste souvenirs en tegen de schemering staat de kerstboom al te schitteren bij Victoria Warf.
Ondertussen speelt het muziek bandje " i am dreaming of a white christmas....haha snow in Afrika.

Kaapstad is ook de stad van Nelson Mandela, jarenlang heeft hij gevangen gezeten op Robben Island vanwege zijn strijd voor de gelijkheid en tegen de apartheid.
Imponerend is ons bezoek aan het " District Six Museum" aan de "Buitenkant street". Kaapstad was in de jaren 60 verdeeld in verschillende districten. 1 daarvan was het zesde district. Hier leefden gekleurde mensen met verschillende nationaliteiten gemoedelijk samen in een wijk. De regering besloot dat deze wijk uitgeroeid moest worden en begon in 1966 tot 1974 met het slopen van de hele wijk. De inwoners van de wijk werden verbannen naar de Townships.
They have to leave because the couleur of there skin!
Kaapstad moest een stad zijn voor de blanken. Het museum in de Methodist kerk, dat staat aan de rand van het zesde district, de buitenkant, geeft een indrukwekkende indruk van alles wat er in die tijd gebeurt is. Het bankje met de tekst " alleen voor blanken" is een belastende herinnering aan die tijd.

Onze reis zit er bijna op! We hebben enorm genoten!
Morgen onze laatste dag. We pakken onze koffers en vertrekken rond middernacht weer richting " Home sweet Home "
Vrijdag ochtend rond 11.15 uur landen op we Schiphol.

Bedankt voor al jullie leuke reacties, nog eventjes en dan zien we elkaar weer! En daar kijken we ook weer enorm naar uit! We hebben jullie wel gemist hoor!

• 11 November 2015 - 21:56

Pa En Ma Seegers: