Nu in ....surfers paradijs - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu Nu in ....surfers paradijs - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu

Nu in ....surfers paradijs

Door: stina

Blijf op de hoogte en volg stina

17 Maart 2010 | Australië, Surfers Paradise

Hee mates, how are you going?

Na een week wordt het wel weer even tijd om te vertellen waar we zijn en wat we allemaal meemaken.
Het is gelukt om een internet verbinding te krijgen en wel bij Mac Donalds dus verplicht zitten wij hier nu kip nuggets te eten !

We reizen de laatste dagen langs de oostkust omhoog naar het noorden. Onderweg zien we eindeloze stranden met oneindige uitzichten. Bijna alle vuurtorens langs de kust hebben we bezocht. Pa heeft er nu wel genoeg op de foto !

Even de overnachtingsplaatsen op een rijtje:
10+11 maart : Forster-Tuncurry
12+13 maart : Port Macquarie
14 maart : Coffs Harbour
15+16 maart : Ballina
17+18 maart : Surfers Paradise
De plaatsjes zijn rustig en we vinden elke keer weer een prachtige plek om te overnachten. Het is hier nu na seizoen en we reizen met seniors dus dat drukt de prijs. Voor een dubbeltje op de mooiste plekjes, met seeview, two bathrooms and balcony !!

Zondag hebben we ons meditatieve moment midden in de out-back gehad. We werden deelnemers aan een ontmoeting van de kangaroo familie. Midden in de out-back zagen we ineens een paar oren boven het gras uitsteken en ongelofelijk wat een imponerend gezicht is dat !
De red-kangaroo, zo groot en samen met de hele familie hipten ze voor ons langs. Prachtig !
Ook hebben we de dolfijnen weer gezien nu aan de kust bij Byron Bay. Een gezellige plaats waar nog veel oude hippies leven. Het is er een gezellige boel.

Vandaag zijn we aangekomen aan de Gold Coast,
Surfers Paradise !!! Wederom uitzicht op zee, de straat over en we liggen op het strand. Het is druk op het bewaakte strand, er staat een flinke wind dus de golven zijn hoog en de board- surfers en de kite-surfers zijn hard aan het werk. De board-surfers liggen met z'n allen in het water te wachten op de allerbeste golf.

We blijven hier weer twee nachten en vertrekken op vrijdag weer richting Inverell waar we Tom en Alice (een schoolkameraad van pa uit Ferwerd ) gaan ontmoeten.

Veel liefs weer van ons vieren voor jullie allemaal !

p.s Henk : Ik heb Jorien hier nog niet gezien hoor, ze valt hier vast heel erg op als mooie slanke hollandse meid! De mensen hier kunnen wel een projectje "overgewicht" gebruiken. We vinden ze allemaal erg dik !!!

bey bey have a good day ( lees....dai)

• 17 Maart 2010 - 09:48

Wybren:

Hey allemaal, ik heb gisteren jullie kaart gehad, erg leuk! Gaan jullie ook nog een poging tot surfen wagen? x

• 17 Maart 2010 - 15:09

Gelske:

Jeetje wat hebben jullie het zwaar!!! haha
    hier wordt het weer gelukkig beter!!!
    Heb jullie kaartje gekregen hoor!!!

dikke kus

• 17 Maart 2010 - 20:45

Bastiaan:

Bedankt voor de kaart ziet er erg leuk uit!! Veel plezier nog. En ik ben het met wybren eens als je dan toch in surfers paradise bent bind dan even een board onder de zwembroek

groeten

• 18 Maart 2010 - 18:22

Martien:

Dag !

• 18 Maart 2010 - 21:22

Hans En Annie:

Zo te zien en te lezen genieten jullie volop. Houden zo!
    Jelly,heb je de juiste kleren bij je? en Rense heb je al schoenen van kangoeroeleer gekocht?
    Nog een fijne tijd daar en tot ziens.

• 19 Maart 2010 - 20:24

Mem:

LIEVE VIER,wanneer komt er weer eenvervolg?Een telefoontje is ook mooihoor.Goede reis verder.Leafs Mem.

• 20 Maart 2010 - 17:12

Paula En Henk:

Lieve allemaal,
    wat mooi dat jullie zo genieten. Wij krijgen steeds meer zin om ook eens te gaan om o.a. de skippy's te bekijken.In Nederland wordt het zo langzaamaan lente. Hoewel, vandaag is het een regenachtige dag, maar wel met een goed temperatuurtje. De krokussen staan al boven de grond te lonken met hun kleuren. Heel veel plezier nog en tot het volgende verslag.
    Dikke kus Paula en Henk.

• 20 Maart 2010 - 21:54

Jeannette En Hanneke:

Het ziet er goed uit, fijn te lezen dat jullie met volle teugen genieten,

Groetjes Jeannette