Hello hello again.....uit Inverell - Reisverslag uit Inverell, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu Hello hello again.....uit Inverell - Reisverslag uit Inverell, Australië van stina seegers - WaarBenJij.nu

Hello hello again.....uit Inverell

Door: stina

Blijf op de hoogte en volg stina

20 Maart 2010 | Australië, Inverell

Hello dear family, friends en college's,

We zijn nu onderweg naar Inverel en drinken even koffie bij de Mac Donald daar kan ik snel een berichtje achterlaten.
Het is prachtig om in het binnenland te rijden. De high way is prima. De lucht is vandaag strak donker blauw , prachtig !!

Bij de gold coast hebben we het ontzettend mooi gehad. De coast is bekend om zijn geweldige surfstranden en er is een sfeer van drukte en gezelligheid. Een beetje zoals in Spanje aan de costa's.
Het is voor de australiers 1 van de populairste vakantie bestemmingen. ze zeggen dat hier 300 dagen de zon schijnt, altijd warm en 42 km lange zandstranden. De sky-line bestaat uit grote hoge imposante woontorens.
Er is s'avonds veel te doen. Ja ja wij, dus ook pa en ma, zijn zelfs in het Hard Rock cafe geweest en we hebben er heerlijk gegeten ondanks de harde Rock .

Zondag 21 maart: Gisteren aangekomen bij Alice en Tom. Wat een welkom en wat wonen ze mooi !! Hun huis ligt net buiten de stad boven op de heuvel. De oprijlaan is ongeveer een kilometer lang en bestaat uit “dust”. Het is hier nu herfst en de bomen beginnen al wat te verkleuren. Het is hot ! Vanochtend hebben we ons meditatieve momentje gehad op de veranda bij het opgaan van de zon over de velden waarin de zwarte ANGUS koeien heerlijk grazen.
Tom en Alice zijn hier in 1960 als uitgenodigde emigranten in Australie aangekomen . Ze hebben in het begin veel baantjes op verschillende plaatsen gehad. Hard gewerkt. Nu wonen ze al 40 jaar in Inverell en ze zijn gelukkig in Australie . “ We belong here”
Omdat het zondag is bezoeken we een dienst in de United Church. Het is leuk voor Tom en pa om hun verhaal te vertellen over vriendschap na zoveel jaar. Het is emotioneel ze lachen en hebben soms de tranen in de ogen, fijn om het mee te maken.

Morgen vertrekken wij naar Brisbane, dat is ongeveer 6 uur rijden. Het is grappig, ze zeggen hier de afstanden niet in kilometers maar in uren rijden. Onderweg staan er regelmatig borden waarop staat hoeveel uur je nog nodig hebt om ergens te komen. De highway rijdt prima, 100 is daar de hoogste snelheid. Langs de kant van de weg waarschuwen ze je ook regelmatig om op tijd rust te nemen. zoals bijv: rest...or rest in peace !

We genieten nog steeds van elke nieuwe dag !
We horen over de tyfoon en het vele water wat er in Noord Queensland valt, wij hebben daar helemaal geen last van dus maak je geen zorgen.

veel liefs maar weer !
Bye

• 20 Maart 2010 - 08:41

Nynke:

Klinkt goed! Enjoy! Hier is t koud :( Jaloers!!

• 20 Maart 2010 - 23:52

Veronique:

hoi Stina,
    wat hebben jullie het prachtig daar!! Zo te zien genieten jullie er echt van, doe maar net alsof je er nog maanden bent, en pak elke dag alle mooie dingen mee die je tegen komt!
    Veel plezier!

groetjes Veronique

• 22 Maart 2010 - 12:49

Jelmer:

zijn een paar goeie verhalen, zo te horen hebben jullie het goed naar de zin.. hier gaat het goed hoor de eerste 'warme' dagen zijn er ook weer geweest.. met de poesjes gaat ook alles goed, veel plezier nog en geniet ervan..

groeten jelmer