If you're going to San Francisco...... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van stina seegers - WaarBenJij.nu If you're going to San Francisco...... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van stina seegers - WaarBenJij.nu

If you're going to San Francisco......

Door: Stina

Blijf op de hoogte en volg stina

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Good Morning everybody,

Na een mooie rustige voorbereiding is het dan eindelijk zo ver, we vertrekken op zaterdag 25 januari met de trein naar Schiphol. We logeren daar een nachtje want we moeten de volgende ochtend al om 7.00 uur inchecken. s' Avonds komt Willemijn nog langs, we drinken gezellig nog een glaasje wijn met een bitterbal bij 'Rembrandt'.
Op zondag ochtend rond 12 uur komen we aan in San Francisco. De reis ging heel voorspoedig, we vlogen over Groenland, Canada en de Rocky Mountains. Wat een prachtige uitzichten, en heel relaxed. Die 11 en een half uur vlogen voorbij!
Het is prachtig zonnig weer in SF, ons hotel zit aan de baai en we lopen natuurlijk direct naar de ' Fishersmen's Wharf" . Daar is genoeg te bekijken en te beleven. Omdat het nu zo mooi helder weer is besluiten we direct om met een bootje een tocht door de baai te maken en natuurlijk varen we richting de 'GOLDEN GATE'. Wat een indrukwekkend gezicht. Je hebt een prachtig gezicht op de skyline van SF. De bridge in de San Francisco fog! Het is zo mooi om het nu eens in het echt te zien. Ook varen we rond het eiland 'Alcatraz" wat ook weer bijzonder is om te weten dat die gevangenen pogingen hebben gedaan om van dit eiland te ontsnappen en bijna allemaal zijn ze verdronken. Na de boottocht dan eindelijk op het terras bij Pier 39, heel grappig want hier liggen in de baai wel honderden zeehonden te schreeuwen en de vechten om te laten zien wie er de baas is. Je kunt er uren naar kijken. Het gebied rond Fisherman's Wharf is heel levendig, veel vertier het is er gezellig.

• 27 Januari 2014 - 18:55

R. Seegers:

Een bekend terrei in SF. Vluchten van Alcatras gaat niet. Of je verdrinkt in het koude water, of je wordt gedood door de haaien. Op Fishermans Warf kun je lekker vis eten, maar het is er erg druk. Mooi zo'n boottochtje. Je kunt de skyline van SF goed zien zeker. Jullie reis begint al zeer interessant.

• 27 Januari 2014 - 19:52

Carmen:

Lieve Stina en Rienk!
    Wat leuk om jullie reis nu zo te volgen! Fijn dat jullie zo genieten van het mooie SF! Mooie foto's ook! Ik blijf jullie volgen hoor! Dikke kus Carmen

• 29 Januari 2014 - 17:43

Saskia:

Hoi Rienk en Stina,
    Fijn dat jullie goed zijn vertrokken en aangekomen. Als ik de foto's zo bekijk hebben jullie al veel gedaan en gezien. Mooi hoor. Morgen het vervolg van jullie reis, want dit is pas het begin. Lekker een paar weken door Nieuw Zeeland toeren. Geniet ervan!
    Liefs Stef en Saskia.

• 30 Januari 2014 - 13:43

Inge En Jaap:

Oh heerlijk allemaal zo te zien, SF is altijd een geweldige stad, volop geniet, dat toch altijd ook bij mooi weer de Golden Gate in de nevel zit.
    Heerlijk om zo verschillende delen van de wereld te bekijken, krijgt veel indrukken in een korte tijd, genieten zo te zien.
    Dikke kus van ons Jaap en Inge

• 30 Januari 2014 - 19:03

Marga:

hOi Stina en Rienk, wat heerlijk om te lezen dat de reis zo goed verlopen is en dat het in S.F. goed vertoeven is. Wij wensen jullie nog een mooie verdere reis en wij hopen weer snel van jullie te horen.
    groetjes en knuffel, Frank en Marga