We zijn in het prachtige New Zealand - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van stina seegers - WaarBenJij.nu We zijn in het prachtige New Zealand - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van stina seegers - WaarBenJij.nu

We zijn in het prachtige New Zealand

Door: Stina

Blijf op de hoogte en volg stina

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Het is 6 uur in de ochtend en ik zit nu heerlijk voor de camper met het uitzicht op de " Bay of Islands" om weer even een verhaaltje te schrijven.
Onze dagen in San Francisco waren heerlijk, veel gewandeld door de straten die enorm up en down gaan. Prachtige uitzichten op de Golden Gate en genoten van de gezelligheid op de Wharf.
Dinsdag avond om 19.30 uur zijn we weer in het vliegtuig gestapt en zijn daar op donderdagochtend om 5.45 uur in Auckland weer uitgestapt. Op zich een goede vlucht van 13 uur met wel wat turbulentie. Bij aankomst op Auckland pikken we onze camper op en besluiten om direct door te gaan naar de Bay of Island. Eerst doen we nog even wat boodschappen in de plaatselijke supermarkt en schrikken dan al van de prijzen.
Het links rijden in de camper is eerst even wennen, vooral bij de rotonde's even extra opletten!
We vinden het geweldig om zo met ons " huisje" op roadtrip te gaan.
Onze eerste stop is in de buurt van Whangarei' right near de beach!' Zo'n prachtig uitzicht. Er komen herinneringen boven aan onze trip in Australie waar het ons ook steeds lukte om een' room with see view and a balcony' te vinden.

De volgende dag, vrijdag 31 januari, rijden we door over de Russell road naar Russell. Een prachtige weg over de bergen met enorm veel bochten en uitzichten. In Russell maken we een boat trip door de Bay of Islands. Wat fantastisch…we hebben zoveel dolfijnen gezien, jumping around de boat, geweldig! Het is een heel mooi gebied en varen tot de ' Hole in thé Rock'' en de open zee waar de golven ook hoger beginnen te worden. Wat een spectaculaire ervaring! Op een van de eilandjes maken we een stop en ontmoeten we de MAORI, zij geven ons een KIA ORA waarbij ze zingend aangegeven dat we welkom zijn en we geven elkaar een hand en ….een neus! Russell is een romantisch plaatsje, het ligt aan de baai, er is een haventje en aan de waterkant staan prachtige koloniale restaurantjes. We nemen plaats op het terras en komen er voorlopig niet meer vandaan. We blijven daar totdat de zon onder is gegaan, Wat een heerlijke dag!

Ondanks factor 50 is onze nek toch een beetje verbrand.

Maar dan gebeurt er s'avonds een kleine ramp, tijdens het laden van de foto's en filmpjes gaat er iets mis en zijn we al onze foto's kwijt.
Oh oh ….Rienk is de hele avond + halve nacht bezig geweest om ze weer terug te krijgen en………..gelukkig hebben we er toch nog een paar terug gevonden. De filmpjes zijn we kwijt.

Inmiddels zit ik ondertussen ook enorm te genieten van het uitzicht wat we hier weer hebben. De zon schijnt al prachtig op de baai en het wordt tijd voor een lekker ontbijtje.

Bedankt voor jullie leuke berichtjes dat is erg leuk om hier aan de andere kant van de wereld te lezen.

• 01 Februari 2014 - 12:11

R. Seegers:

Hallo Rienk en Stina,
    Al weer een prachtig, gezellig avontuurlijk verhaal. Ook de foto's zijn clear and apert. Jammer van de foto's en films die verschwunden zijn. De foto's die jullie op het reisverslag hebben staan zijn er gelukkig nog. Het is nu 1 februari om 12 uur. Bij jullie is het nu 2 februari om 0.00 uur. Gefeliciteerd met de verjaardag van Emma. Gister naar Leeuwarden geweest. Oom Ynze was jarig. Ook bij de rest van de Leeuwarders langs geweest.
    Het weer bij jullie op de foto's is zonnig. De temperatuur schat ik op 24+ graden. Het is een mooie grote camper. Dat zal wel even wennen zijn om links te rijden. We zullen die Kiwi nog even aan een nader onderzoek onderwerpen. Een fijne reis verder.

• 01 Februari 2014 - 12:49

Janet En Nel:

Lieve twee, heerlijk dat alles goed is bij jullie! Prachtige foto's! kunnen we meegenieten.
    Hier alles goed ook met mem. Leafs ons!

• 01 Februari 2014 - 23:54

Bastiaan En Willemijn:

Lieve Stina en Rienk,

Wat hebben jullie nu al veel gezien en meegemaakt. Zelfs al dolfijnen gezien, wauw!!
    Leuk dat jullie vanuit je eigen "huisje" al die mooie landschappen aan je voorbij ziet gaan en dat je kan stoppen wanneer je daar zin in hebt. Dat lijkt ons echt genieten.
    Heel veel plezier verder.
    Liefs van ons

• 08 Februari 2014 - 21:28

Gode:

Jee Stina en Rienk wat gaaf voor jullie. 16-2 speciale dag!!!!!