Op naar Botswana voor the sundowner en the sunrise - Reisverslag uit Kasane, Botswana van stina seegers - WaarBenJij.nu Op naar Botswana voor the sundowner en the sunrise - Reisverslag uit Kasane, Botswana van stina seegers - WaarBenJij.nu

Op naar Botswana voor the sundowner en the sunrise

Door: Stina

Blijf op de hoogte en volg stina

15 Oktober 2015 | Botswana, Kasane

14 oktober
Met de taxi worden we om 11.00 uur opgehaald van ons hotel en vertrekken we naar Kasane. Kasane ligt in Botswana dus we moeten de grens weer over. Leuk, weer nieuwe stempels in ons paspoort.
We zijn net op weg en er beginnen allemaal lampjes op het dashboard te branden. De chauffeur durft het niet aan om met ons door de het nationale park te rijden, want stel je voor, er springt ineens een leeuw op de weg. ( ik denk aan de laatste tv reclame van de C1000). We rijden terug en worden over geplaatst in een nieuw busje. De tocht is inderdaad 80 km door verlaten landschap. Bij de grens stappen we in Zimbabwe uit het ene busje en lopen we de grens over via een bak met desinfectans naar het andere busje wat al in Botswana staat.

Vanochtend vroeg heeft de T shirt man ons 4 prachtige T-shirt gebracht. Op het shirt staat precies de route die wij op onze vakantie gaan afleggen. Op de mouw staan de 4 vlaggen en de 4 stempels van de landen die wij bezoeken. We zullen ze wel een keer op de foto zetten wanneer wij hem alle 4 dragen

We zijn goed aangekomen in " The Old House" in Botswana. Om 15.30 uur maken we een sundowner op de Chobe rivier. Chobe is een national park en de rivier de Chobe ligt op de grens met Botswana en Namibië . Onze gids is duidelijk een fan van Botswana en vraagt ons steeds naar rechts te kijken, dat is Botswana. Links ligt Namibië en daar is hij niet zo enthousiast over. Het lijkt op de rivaliteit Nederland-België . Onze boot tocht over de rivier is ongelofelijk mooi ! We zien zoveel dieren in hun naturel habitat. Fantastisch!!! Het park bevat wel 100.000 Olifanten. We hebben ze gezien. Zwemmend naar de overkant. En ook giraffes , buffels, water cow's , apen, impala's en antilope's. Allemaal aan de oevers van de Chobe. De zon gaat onder en het licht wordt prachtig, roze en een rode zon, het is niet te beschrijven zo mooi! Het is weer een hele bijzondere ervaring. Wij zeggen.....mooier als dit kan het niet worden!! We gaan om 21.00 uur slapen want morgen moeten we om 5.00 uur weer wakker zijn. We gaan dan op " game drive" !

Woensdag 15 oktober
Om kwart voor vijf gaat de wekker en we springen uit bed! Het bedje was wel een beetje smal en daardoor was het warm ondanks de airco.
Het is nog pikkedonker en onze " game drive" gaat beginnen. We hopen natuurlijk op een mooie zonsopkomst en heel veel wilde dieren........en het is de moeite van het vroege opstaan waard geweest. Whaaauw wat hebben we veel gezien. Eigenlijk zijn we nog helemaal onder de indruk van onze sundowner van gisteravond. Nu zien we een prachtige rode zonsopkomst over het Chobe landschap. En enorm veel dieren hebben we gespot. De buffel, de olifant, heel veel hyena's samen etend aan een dode impala, ook heel veel levende impala's, antilope's, heel veel vogels met allerlei soorten kleuren en snavels, gieren boven in de boom, Afrikaanse Vis arenden. En dan als klap op de vuurpijl......3 leeuwen! Onze gids "Sox" is fantastisch, hij doet erg zijn best om de leeuwen te vinden. Hij let op de sporen en weet zeker dat ze ergens in de buurt moeten zijn. Ze liggen eerst in het hoge gras we kunnen ze nauwelijks zien. Maar dan komen ze overeind en steken voor onze auto de weg over. Met z'n tweeën komen ze recht op ons aangelopen, ik kijk ze recht in de ogen. Om stil van te worden......... Rond 9.00 uur komen we weer bij de B&B. Onze game drive duurt 4 uur , veel langer dan gepland .We ontbijten en pakken onze koffers. Sox brengt ons naar het vliegveld in Kasana, we vliegen vandaag naar Maun, op naar het volgende avontuur!!!!!

• 15 Oktober 2015 - 16:35

Renze/Jelly:

Het is bijna niet meer mogelijk om nog de nodige superlatieven te vinden. Wij krijgen de indruk dat jullie het gevoel moeten hebben als Adam en Eva in de Hof van Eden te lopen. Pas op voor het eten van een appel, want dat kan kwade gevolgen hebben. Wat wij nog missen zijn de slangen. Zie je ze niet of zijn ze er niet. Krijgen jullie nog een break om al die indrukken te verwerken? Wij veronderstellen dat jullie binnenkort wel weer in een wijngebied zullen zijn om je weer moed in te drinken voor het vervolg van de tocht. Sterkte alle vier. PM

• 16 Oktober 2015 - 08:04

Stina Seegers:

Ha lieve pap,
    De vergelijking van de " Hof van Eden" is mooi, wij denken ook vaak aan " de Ark van Noach" !!!
    Het wijntje drinken we inderdaad elke avond en daar genieten we ook heerlijk van!
    Groetjes van ons alle vier

• 16 Oktober 2015 - 09:10

Godelieve:

Spannend!!!!!!

• 16 Oktober 2015 - 09:50

Marga:

Wauw, wat een ervaringen allenaal, jullie zullen er wel intensief van genieten!!!!

• 18 Oktober 2015 - 17:35

Janet Mem En Nel:

Geweldig ! Alles samen met mem gelezen. We genieten met jullie mee!

• 18 Oktober 2015 - 20:23

Bastiaan:

jaloersmakend! genieten daar x b en w