We zijn in Namibië op het waterberg plateau - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van stina seegers - WaarBenJij.nu We zijn in Namibië op het waterberg plateau - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van stina seegers - WaarBenJij.nu

We zijn in Namibië op het waterberg plateau

Door: Stina

Blijf op de hoogte en volg stina

21 Oktober 2015 | Namibië, Waterberg

Waterberg tableau

Vanaf het begin van onze vakantie tot nu hebben we al 6 x in een vliegtuig gevlogen, heel vaak de koffers gepakt, overgewicht gecontroleerd , koffers weer uitgepakt, ingecheckt en langs al die douane's geweest voor onze stempels. Nu zijn we blij dat we in Windhoek zijn en de rest van onze vakantie in de 4WD kunnen rijden.

Het is wel een hele overgang van de rust in de Okavanga naar Windhoek, de hoofdstad van Namibië. We hebben een prachtig hotel met skypool en skybar met uitzicht over de lichtjes van de stad. Er wordt veel gebouwd, het lijkt een stad in opkomst! Er zijn moderne winkels en e om ons heen horen we veel mensen Duits spreken. Namibië is 30 jaar een Duitse kolonie geweest en daar kun je nog heel wat invloeden van terug vinden. ( jaja ...zelfs een Biergarten).

We winkelen wat en vertrekken naar onze volgende bestemming, het Waterbergplateau. Het plateau ligt op 1900 meter en steekt echt als een massief blok boven het landschap uit. Het is 50 km lang en 15 km breed. Je kent het wel uit de film " de lion king". De afstand is 330 km. De weg gaat 150 km recht omhoog, dan een afslag en weer 150 recht omhoog over lange wegen die je tot aan de horizon kunt zien liggen. Het zijn dodemans wegen. Het landschap is overal het zelfde, veel bosjes en af en toe hoge termietenheuvels. Onderweg kom je zo af en toe een auto tegen. En overal aan de kant van de weg veel Pumba's, die kunnen zo de weg overstekken. De laatste 30 km gaan over de weg van rode aarde met veel hobbels. Je moet op deze dust roads best een beetje hard rijden (minimaal 80 km p/u )dan voel je de hobbels minder. In Namibië is 1 verharde weg van Noord naar Zuid. De rest is allemaal dust.

Rond 17.00 uur komen we aan bij onze Lodges. Ze liggen in een park met maar 8 huisjes, ben staan bijna helemaal boven op het plateau. Het uitzicht over het Namibische landschap is geweldig! Wij voelen ons weer echte bofkonten! We hebben de bewoonde wereld weer ver achter ons gelaten en worden hier op deze plek weer enorm verwend. We relaxen bij onze huisjes waar we zelfs een prive zwembadje hebben, gekker moet het ook niet worden!!!!

• 21 Oktober 2015 - 12:11

Frank: