We spotten de white rhino's ! - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van stina seegers - WaarBenJij.nu We spotten de white rhino's ! - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van stina seegers - WaarBenJij.nu

We spotten de white rhino's !

Door: Rienk

Blijf op de hoogte en volg stina

21 Oktober 2015 | Namibië, Waterberg

20 oktober 2015
Vandaag mag ik (Rienk) het verslag maken, ik zal mijn best doen om het niveau van Stina te halen!
Om 6.00 uur worden we wakker om de zonsopgang over de Kalahari Vallei te bekijken.....Het valt wat tegen , want er is een beetje bewolking!
Na het ontbijt gaan Jaap en ik het Waterplateau verkennen en door een korte track te lopen komen we bij de bron van het plateau, waar het water zo uit de grond komt en wat de Lodges en onze huisjes (en de zwempools) van prima water voorziet.
We hebben dorst en bij de Wilderness Lodge beveelt de kelner ons een glad Rock Shandy aan. Een mix van bronwater met een Duitse drank die wat op Jagermeister lijkt. We rijden met onze Ford Ranger 2.2 D 4-wheeldrive weer omhoog naar onze huisjes en gaan met de benen heerlijk in de kleine Pool voor het huisje zitten om af te koelen en natuurlijk van dat prachtige vergezicht te genieten. Om 16.00 uur gaan we met een gids de Rhino Tour doen in de Open Range Rover. Al snel zien we op een pad de eerste neushoorn, een mannetje van 10 jaar en hij is goed te benaderen, dus alle tijd om hem te fotograferen. Maar als we verder willen is hij een beetje dwars en wil ons niet voorbij laten gaan. En dan staat er toch 2500 kilo in de weg! Na een paar pogingen gaat hij dan toch aan de kant en gaan we op zoek naar de 2 vrouwtjes rhino's. Wat komen we dan nog tegen: giraffes, een jakhals, gnoes, een struisvogel, impala's , bonte bok, kudu en het klinkt misschien raar....daar kijken er al niet meer van op.
Aan het eind van onze tocht zien we dan de 2 vrouwtjes rhino's , die worden gevoederd op een vaste plek. Het zijn zeldzame witte neushoorns, maar het ziet er uit als grijs. We mogen uit de auto, maar dicht bij de auto blijven, want even later komt het mannetje , die we al hadden gezien, ook aangelopen. Prachtig gezicht zoals hij beide vrouwtjes benaderd en hoe ze elkaar begroeten. Maar de 2 dames hebben de broek aan en ze vinden dat hij op gepaste afstand moet blijven, zo dat zij zich lekker aan het gras te goed kunnen doen. Ook de dames wegen toch nog 1500 kilo en deze dieren leven alleen van gras en water. Ondertussen wordt ons ook een biertje geserveerd en we genieten van dit bijzondere tafereeltje. De lucht betrekt als we naar de Lodge rijden, het gaat regenen en onweren. Tijdens het eten giert de wind om het restaurant en klettert de regen op het dak en zijn er veel lichtflitsen. We eten Kudu en het smaakt prima, net zo als de heerlijke Pinotage wijn. Zo komt er weer een einde aan een mooie en voor ons doen een relaxte dag!

• 21 Oktober 2015 - 18:02

Gepke:

Nou Rienk, jouw verhaal is ook heel beeldend hoor. We zien de rino's lopen! En dat noem je dan een relaxte dag! Heel veel plezier met zijn vieren op jullie prachtige reis.

• 21 Oktober 2015 - 18:59

Marga:

Ja hoor Rienk, jij bent ook geslaagd als verslaggever!!!! Lees met plezier jullie verslagen en leef zo een klein beetje mee met julllie....
    groetjes aan iedereen, Marga

• 21 Oktober 2015 - 22:59

Annet:

mooi beschreven Rienk! Ik zie het idd. ook zo voor me. Ben benieuwd wat jullie nog verder beleven. Geniet van deze mooie reis!

• 22 Oktober 2015 - 22:22

Nel En Janet:

Hoi lieve twee, prachtig om te lezen en ook daarvan te genieten. Het verslag van 22-10 is niet geplaatst!

• 23 Oktober 2015 - 18:49

Godelieve:

Rienk jij bent ook geslaagd. Als ik dat allemaal zo lees word ik bijna moe. Wat doen jullie veel zeg. Maar wat een belevenis en avonturen. Erg leuk om te volgen!

• 24 Oktober 2015 - 12:40

Gelske:

Hoi hoi,

nu vakantie en tijd om al jullie verhalen eens goed door te lezen. Er kwamen al mooie foto's via de app voorbij, maar het is leuk om het verhaal er ook bij te lezen!!!
    Ik ben heel jaloers, maar wat heerlijk dat jullie dit doen.
    Geniet er lekker van!!!